Subscribe

Monday, April 18, 2011

Mee Bandung.

Morning gojes!!

I am back bzz and buzzing on this wet monday morning.

Its quite a gloomy day to start the work after a weekend ..Oh well kalu tak kerja camno nak kasik anak makan tul tak?

Sebelum start hari ini, me nak kasi satu lawak jenaka yang dipetik daripada akhbar berita harian semalam..enjoy reading... :)

(Cerita ini di olah dan di 'otter' sesikit tak serupa dengan yang asal sebab me tak ingat detail..cume ingat isi penting sahaja..)

**********************************************************************************

Al kisah...

Tersebutla disuatu bandar , terdapat sebuah keluarga yang mengambil pembantu rumah dari indonesia.Mungkin dek kerna pembantu rumah itu mempunyai badan bak inul goyang gerudi en 'm' ni terliur sehingga melelh air liur nya setiap kali si tuminah ni membuat kerja-kerja rumah.Pabila isteri en 'm' keluar bekerja..kerana nafsu yang tak dapat tertahan tahan lagi en'm' terus mendapatkan tuminah.Ghupanya tuminah ni pun menaruh hati terhadap en 'm' jugak.
Akhirnya mereka terlanjur.......

Jadi makanya suatu hari tuminah pun beritau la en 'm' bahawa dia berbadan dua.Namun en'm' mahu menutup segala perbuatannya ..Of cozla mana nak kasik bini tahu kan?pecah la lobang nanti..So dia nak hantar tuminah balik kampung.

En'm':Tuminah segala perbelajaan anak kamu aku tanggung sampai umurya 18 tahun..kalu kamu sudah melahiran..hanatr sahaja poskad kepada aku.

Tuminah:Ya pak..tapi gimana mahu kasik tahu ..?kalu cakap saya sudah melahirkan nanti ibu tahu..

En 'm':(menggaru-garu kepala sambil berpikir...Macam ni tuminah kamu hantar sahaja poskad dan tulis mee bandung.Maknanya saya tahu kamu sudah bersalin..

Tuminah: baik pak..

Makanya tuminah pun pulang ke negaranya..rahsia dia dan en'm' terselamat..
Selepas 9 bulan..Posmen pun mengahatr poskad terus ke depan pintunya.Kebetulan isterin en'm' menyiram pokok di laman...
Maka diambil poskad itu sambil mengerut-ngerut dahinya..lantas dipanggilnya en 'm'.

Mrs 'm': Bang agaknya salah rumah ni..sebab poskad ni pelik sungguh..

En 'm':Tak lah betul la tu..untuk abang..mai sini bagi abang baca..

Isteri en'm' pun bagila suaminya..mula-ula dahi en 'm' berjkerut-kerut selepas itu mukanya bertukar ke merah..biru ungu dan terus pengsan..

Isteri en 'm' Panik selepas melihat suaminya terlantar sambil mengambil poskad itu lalu cuba membacanya..sekali lagi..dia pelik kepnapa suaminya pengsan selepas membaca ini

"Mee bandung, mee bandung, mee bandung, mee bandung,2 ada terlur, 2 tak ada telur,hantar kuah lebih sikit ye?cepat tahu"!

********************************************************************************

hehehehe..lawak tak?erm..selamat bekerja ye gojes-gojes sekalian..

3 comments:

s h e e said...

ekeke...klaka2...smpai empat anaknya...biau btol...

linziana said...

heheheh..kelako kan?

tula pasal..memula me cam poning tak dapat tangkap..lastlast bar dapat tangkap..maksudnya.. :)

Aan Andes said...

hahaha keji! 2 telur 2 takde telur tu hahaha