Subscribe

Tuesday, January 11, 2011

Kisah topi putih....

Kalau dahulu, pada tahun lepas di ketika ini , aku sentiasa berada didalam keadaan berdebar-debar,doa tak putus putus aku panjatkan ke hadrat ilahi,agar kandunganku sentiasa di lindungi oleh yang maha esa.

Kalau dulu aku sangat sarat mengandung ...bak orang kata menunggu masa jela..EDD dijangka 10 haribulan februari 2010,Asal aku pergi kerja selalu saja bos ku halau balik.Diorang takut perut aku meletup bila-bila masa.hua...hua..hua..tapi as usual di ketika itu aku sangatla cergas.Aku gemuk , tapi boleh berlari lagi wokey?


Bila dingatkan kembali, saat ketika aku hendak disorongkan ke bilik pembedahan itu sebenarnya amatla menakutkan.Perasaan sewaktu menyarungkan baju putih beserta topi putih itu amatla menggerunkan.yang anehnya ketika itu perasaan aku kosong.Lebih excited untuk bertemu si azryl daniel ini.Aku tidak langsung peduli, perut ku digodek , ditarah dengan rakusnya oleh Pakar bedah HKL itu.

Setelah azryl hampir memasuki setahun, tiba-tiba ingatan itu menerjah kembali di kotak fikiran ku.Waaa...masih jelas sekali bila mana Gynae itu mengesahkan anak aku besar.Perlu dibedah.Saat aku terpaksa berpuasa sehari suntuk.Saat dimana doktor pelatih terketar ketar mencari urat aku , akibatnya hamik ko!!DUA BELAH TANGAN SEKALI DISAMBARNYA UNTUK DIAMBIL DARAH.hehehehe.Takpela Doc, in order for u to be a good doctor making a mistakes sometimes necessary.I dont blame u.Saat kateter di masukkan ke dalam saluran kencingku itu adalah yang amat pedih sekali.hohoho....seb baik ephidural di inject terus after that, ..lega rasanya...macam habis hutang feel nya tau.Lepas tu bermula la episode belah membelah ni...I telll u , anything could happen, tumpah darah, ke, or suddenly i feel the pain because tak cukup ubat bius..anything could possibly happen.Namun Syukur ke hadrat yang Esa..semuanya berjalan lancar...Bilik OT, tersangatla sejuk.Disaat itu altho u completely naked but the shame feeling nan-ado.U only hope that u going to make it till the end.


hmmm....saat itu telahpun berlalu hampir setahun,Pengalaman memakai topi dan baju putih itu cukup terkesan sekali di fikiran saya.Akan termaktub dalam kotak memori ini sampai bila-bila.

Terima kasih para doktor dan jururawat di wad bersalin HKL.U guys Rock!!

0 comments: