Subscribe

Friday, April 5, 2013

Audit Diri.

Di Hari jumaat yang mulia ini, usually akan ada banayk majlis ilmu di hari jumaat yang mulia ini penghulu segala hari.Selalunya pada hari ini sesi mengaudit diri tak putus putus para alim ulama mengingatkan kita bahawa adalah perlu unutk kita tgk balik, check balik,kesalahan yang kita buat, dan meminta ampun kepada-NYA.

Suka me juga ingin berkongsi apa yang prof Muhaya katakan kepada kita.Memang kalu ada program reset bersama Prof muhaya ni me suka.Kekadang terkena atas batang hidung sendiri.hehehehe.Takpelah namapun kita manusia tak sempurna kan.sudah tentu alignment hidup lari sekali sekala.


A;at komunikasi media sekrang dah tak terbatas.Facebook , blog adalah alat untuk kita berhubung dengan orang lain diluar sana.Kalu betul caranya dan memberi manfaat kepada orang lain alhamdullilah.Tapi jika digunakan untuk mengaibkan orang lain nauzubillah.Allah tidak suka.
Saling memaafkan sesama insan yang lain adalah sangat sangat dituntut.Tapi jika insan tersebut tidak dapat menerimanya.Kita move on..dan teruskan berdoa yang baik baik aja untuk mereka. :)

Sungguh blog ini rupanya telah memberi info juga kepada sahabat maya me diluar sana..ada yang email ada yang sms mengenai hal anak, mengenai hidup bermadu dan me share kan segala pengalaman me dengan mereka dengan terbuka hati. Me juga insan yang banyak noda.huhu...pengalaman yang me lalui itu boleh dijadikan panduan buat rakan rakan diluar sana agar mungkin kesilapan yang sama tidak berulang.

Ilmu yang baik elok dikongsi ye dak?

Salam Jumaat.Dan Insyaallah me akan terus berkongsi dengan rakan rakan di luar sana mengenai apa sahaja yang mendatangkan faedah buat kita semua.

0 comments: