Subscribe

Tuesday, June 14, 2011

Pada-Mu aku Bersujud

ku menatap dalam kelam
tiada yang bisa ku lihat
selain hanya nama-Mu Ya Allah

* esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah

reff:
kau tempatku meminta
kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hamba-Mu yang slalu bertakwa

ampuniku Ya Allah
yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud

repeat *, reff
repeat reff

pada-MU

Source: http://liriklaguindonesia.net/a/afgan/afgan-padamu-kubersujud/


Menitik air mata me pabila dengar suara gemersik afghan mendendangkan lagu ni...

Sebenarnya hari ni me nak buat sesi curahat kat blog me ni.Pada me,keimanan seseorang tak patut dinilai oleh manusia kerana HANYA DIA YANG BERHAk.Kita ini hamba-Nya.Siapa kita untuk kata si polan ini tidak sembahyang,siapa kita untuk mengatakn si polan ini kafir?murtad,si polan itu melakukan maksiat.tanpa bukti yang sahih?tanpa saksi yang sah?Siapa Kita?


Kita dikurniakan hati.di dalam hati HANYA DIA saja yang MAHA mengetahui-NYA.Kayu ukur Keimanan HANYA DIA yang MAHA mengetahuinya.Disebakan sifat manusia yang suka benar menilai manusia yang lain timbul la prasangka buruk, timbulah perasaan syak.
Walaupun dia bertudung litup , bersembahyang bagai, belum tentu lagi dia kompom masuk syurga.KERANA pokok pangkalnya hati.Hati kita ini selalu berbolak balik ,tidak pernah tetap, dan ada pelbagai suara yang berkumandang didalam hati.Berdasarkan itu fikiran manusia menaakul dan anggota badan menzahirkannya setelah ditafsir oleh akal kita.


Apa yang ingin me sampaikan ialah tak salah untuk mengingat-menginngati sesama kita kerana manusia ini tabiinya mudah lupa.Cuma kita tidak boleh menilai seseorang itu melalui zahirnya.Siapa kita?sebab kita tidak punya hak malah kita digalakkan bersangka baik sesama insan.Barulah tiada sengketa,barulah tenang hatinya,barulah aman dunia.

Me bukan sempurna manapun .Dosa bergunung-gunung..acap kali melakukan kesalahan namun dari kesalahan itu ada pengajaran disebaliknya.
(teringat cerita mat salleh tajuknya thirty flirty and thriving-Budak ni tanya mak dia,"mummy have u done any terrible mistakes when you were young?-maknya menjawab-Yes ,there were some mistakes which i I've done in the past, still i am not regret at all because through mistakes u tend to be a better person.Because you've learned from it)

:)-Sesungguhnya DIA MAHA MENGAMPUN LAGI MAHA MENGASIHANI.Walau acap kali kita melupakan-NYA, namun Dia tak pernah tinggalkan kita berseorangan...

Seandai hidup dilanda badai,seandai hati dirundum malang, ingatlah ia hanya sementara..Kabus tidak selamanya berada disitu ia akan berarak pergi..diganti pula dengan sinaran sang suria yang indah..begitulah lumrah kehidupan.Tak selamanya berada diatas..dan tidak selamanya juga berada dibawah.Selagi hayat dikandung badan selagi itu tugas sebgai hamba-Nya perlu digalas dengan sebaiknya.

3 comments:

info toko surya62 said...

puisinya bolehlah ... ya...seperti senandung gerhana rembulan

waalllaa! said...

saya mula dgr lagu ni masa ramadhan tahun lepas..sayuuu je rasanya..sedih..rasa nak nanges dgr lagu ni..huhu

linziana said...

memang nak nangis kan ?huhuhu...liriknya simple tapi maksud yang nak disampaikan sampai terus ke lubuk hati kita