Subscribe

Monday, July 23, 2012

Choco dates dan puasa

Alhamdullillah....kita dah masuk hari ketiga dalam  bulan ramadhan..
This phat mummy?Well walaupun amatla penat di petang hari dan malam hari..siang siang..suam suam kukula..bukan tak boleh berpuasa cuma agak lemah aja.Tak la sampai menggigil  ke , pening nak pitam ke..This phat mummy masih boleh drive dari nilai ke Kl di waktu subuh untuk ke kerja..
 :)

Dengan kehadiran toddler yang ya hampun kemain aktifnya..time bukak pose memang mencabar.Udah la me sorang.Time nak buka pose tu jugakla fiilnya datang.Selalunya me suap dia dulu.Me bukak pose ngan kurma and air suam.Lepas secepat kilat megunyah dan minumair suam..terus me sumbat azryl dengan nasi.Tak menyempat itu budak nak makan.huhuhu..Sabar-sabar..

+_______+

Di entry yang lepas , me ada cakap pasal betapa me tak berapa menggemari tekstur kurma..entahla kenapa..Seb baik la ade abang taiyoob nih.

Sodap!!!


Chocodates dengan almond pak taiyoob ni curlass.Sebab me tak rasa pun makan kurma.Macam makan coklat gitu.Ade isi kurmanya..tapi sebab ada kacang dan  coklat..rasa kurma di blend dengan begitu purrrfect sekali. hehehe.Tula yang me buleh telan...

Me tak ada ramuan rahsia untuk berpuasa ni..cuma me agak jaga bab apa yang me minum dan makan.Time berbuka, kalu tak pregnant dolu, air ais kompomla me sebat dulu..haus nokkss..and makan nasi pun lambat..sebab perut dah full dengan air kan?

Tapi pregnant kali ni, me buka dengan air panas dulu.Air kosong only..Kasi panas perut dulu..kasi tolak semua angin dulu..pehtu makan chocodates sebijik.Ha..pastu terus me menyantap nasi.Sambil menyantap nasi me suap si abang azryl jugak.huhuhu..Diakhiri dengan air suam lagik.
Pehtu semayang..and sambung makan..hehehee.Makan kuih dan buah.Adela segelas air tebu me minum..buat manis tekak.hoho...

Si adik dalam perut ni pepagi sampai la petang memang tak dok diam.Sebab lapo kot.(Tapi memalam dah kenyang sonyap sepi jer perut ..adik kenyang eh?hehehe).Tapi me tak gusar la sangat sebab tahu dia dapat nutrient dari obimin yang me telan time sahur .Sahur me simple, roti, sebijik chocodates dan segelas milo panas serta bergelas-gelas air suam.

Nampak sangat me memang suka telan air kan..Bukannya apa takut badan dehydrate. And me sentiasa makesure water intake enuff untuk bertahan sampaila berbuka..Makan pun me ambil  sayur dan daging.Dulu azryl me sepanjang bulan pose daging kicap ajela me makan.Sekrang adiknya me asyik daging rendang jerla.hehehehe.Entahla kenapa.

Harapnya me terus dapat menunaikan ibadah puasa dengan jayanya..Dan baby 'a',be strong ok?I knew u can do  it!



2 comments:

shaliza said...

saya doakan puasa lin tahun ni penuh..insyaAllah. nampak tertarik pulak dengan chocodates tu.

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

bestkan choco dates ni..nani pun suka..semoga kita sama-sama dapat puasa penuh ye tahun ni..amin