Subscribe

Monday, May 14, 2012

Tentang Sebuah Keputusan

Di Pagi senin yang syahdu dan tenteram ini, ingin ku utarakan keputusan yang telah ku buat untuk melahirkan baby "A" di mana.
Keputusan dibuat dengan mengambil kira azryl anak sulongku yang begitu rapat dengan babahnya,aku yang ingin lama bersama suamiku, dan kos yang agak murah jika kami berdua berdekatan bersama.

Baby adik "A" insyaallah kalu diizinkan_NYA bakal emmpunyai IC 09 yakni Perlis.Aku membuat keputusan untuk melahirkan baby adik"A" di GH Kangar.Time tu Raya Haji,jadi ia menjadi lebih bermakna buat kami anak beranak.

Kelahiran insan merupakan sesuatu yang semulajadi.tak kira lah dimana pun , hospital swasta, atau kerajaan, kampung atau bandar, dimana-mana,bayi tetap dapat dilahirkan. :)

In my confinement days later on, i can accomplish it with ease and clear mind without worrying so  much coz my husband with me all the time and azryl wont feel neglected.Futher more, i want to be fully exclusive breastfeeding mom.Meaning, no solid, no water for the rest of 6 months.Baby adik"A" will receive 100% of my breast milk.Nota Aisyah Rahim sangat-sangat membantu and hanya Tuhan yang mampu membalas ilmu yang dikongsinya untuk kebaikan ibu-ibu muda yang berkerja.Tiada apa yang mustahil asal niat yang satu untuk memberikan yang terbaik buat amanah ALLAH yang dipertanggungjawabkan kepada kita. :).

MAsa Pantang nanti, akan me gunakan sebaiknya untuk berhunny smooching dengan husband dan anak-anak, menguruskan berat dan lolomak yang ade ni,dan rasanya segala ulam atau herba tak susah dicari disana apatah lagi bidan kampung untuk meluruskan otot ku yang kendur itu.


Ya , inilah yang sebaiknya.Dan kini tak sabar sungguh nak balik ke sana.menikmati sawah padi yang menghijau dan menyejukkan mata itu.Azryl pulak akan menjadi kampung boy wat sementara waktu.Semoga ALLAH memudah tugasku sebagai seorang ibu dan semoga ALLAh memudahkan proses bersalin ku nanti. Amin. :)

2 comments:

shaliza said...

amin...insyaAllah.

Anonymous said...

doakan yg terbaik utk u n family