Subscribe

Wednesday, March 7, 2012

Tentang itu dan ini

Hi gojes!

Apa khabar? Baik anak dara atau mak dara...semua sihat?

Mak yang bakal membuyong ini buleh la gamaknya sihat.Walau ada sesekali tu tahap Kesihatan tidak la berada di paras optimum.Huhuhu.One word to describe is Fatique.

Penat dengan merentas kesesakan jalan, Penat dengan kerja , penat dengan kerenah manusia atas jalan yang tak menyempat sampai hampir buat orang lain jadi mangsa,Penat melayan kerenah abang azryl yang semakin meminta dirinya diberi perhatian.Mungkin Penat ini simptom pembawakan.Sampai diri ini tidak kisah la azryl nak buat apapun.Janji dia bahagia sudah.


Satu fakta yang me rasa kelakor di waktu mengandung anak kedua ini, ialah mak ni belum pun usia 3 bulan, tapi baby bump sudah kelihatan.(Diri ini sedar walaupun sebelum pregnant dulu, perut ni takler rata sangat,dah ada baby, opcozla berganda bump nya.hehehehe.

Rasanya 3 bulan dah kena pakai maternity clothes kalu cenggini la gayanya.

lagi satu perbezaan waktu pregnantkan azryl dan adiknya ini ialah, tang adik ni me kurang nak makan.Suka minum benda masam.Fresh orange , lime juice, air masak tu payah la me nak telan sikit.Sebab mulut ni 24 hours payau jer manjang.Mat salleh kata 'metal taste'.disebabkan weirdo taste yang me rasa dalam mulut ni..ia terus lead kepada nausea.Vomit?sekali sekala.tak kronik.

Oh, tak lupa juga me terus reject seafood..sudah tidak suka lagi.Piza ke , burger ke, me tak suka.teringatkan jer pun terus tekak kembang.Kalu azryl dulu..huish! tak ade pilih-pilih.semua me bantai.

Me harap baby dalam perut sihat dan selamat hendaknya.Abang azryl punya kerenah plak me cuba layan dengan sesabarnya.Iyalakan budak itu naiflagi...ape yang dia tahu.

Project terkini me sekarang ialah mkenambah bahan bacaan untuk penyimpanan ebm, nak buat jadual pump yang berkesan agar susu cukup untuk sikecit ni nanti.Moga dipermudahkan segalanya.Amin....


So, me nak undur diri dulu..akan datang me update cerita abang azryl pulak..

till then...gojes!muah.

1 comments:

shaliza said...

huhu..setiap pregnancy mmg feel dia lain..prepare jgn tak prepare...