Subscribe

Tuesday, January 10, 2012

Pembikin drama dan filem Malaysia, Sila ambil Perhatian!

Kepada tuan producer,


Adalah diminta jasa baik tuan dan puan produser mengambil contoh dalam filem dan drama korea serta jepun dalam mempromosikan negara kita di mata dunia.Jika tuan dan puan mengganggap ini isu yang remeh dan mementingkan selera penonton tempatan dengan mengeluarkan cerita entah apa-apa , well ..what can i say , kita takkan kemana.

Kalu di tanya muda-mudi sekarang, kimchi tu ape..kompom mereka jawap tahu, sushi apatah lagikan?..tengok bagaimana penangan drama dua negara ini telah merubah sama sekali citarasa kita , malahan seluruh dunia?


Kita di Malaysia lagilah best sebab kita dianugerahkan dengan kepelbagaian kaum and opcoz sudah tentulah kepelbagaian makanan.Jangan sia-siakan anugerah ini.Teh tarik sinonim dengan masyarakat dinegara kita.Kaum apa yang tak minum teh tarik di pagi hari?habaq mai?

Pada pendapat saya, Jepun dan Korea amat bijak dalam menglamourkan negara mereka diseluruh dunia.Fesyen mereka, hollywood pun kalah , make up apatah lagi,begitu juga dengan makanan.Ambilah peluang yang terbentang luas ini wahai produser, promote negara kita ni di mata dunia.

Satu hari ini rasanya tak mustahil, drama keluaran negara kita pulak melotop kat luarkan?

Insyaallah..

Dengan ini, saya akhiri dengan selamat maju jaya!

Terima kasih. :)

1 comments:

Aan Andes said...

ahaha..comel je entry ni. yup..they r so proud with their culture. mcm msia lagi proud nak jadi mat salleh, sebab tu identiti pun dah pudar.