Subscribe

Monday, October 24, 2011

Bulan Haji Menjelma lagi

Selamat menunaikan Haji buat Bakal-bakal jemaah haji yang telahpun berangkat mahupun yang bakal berangakat.Semoga mendapat haji mabrur.diucapkan juga selamat pergi dan selamat kembali. :)


(Bulan haji diserikan lagi dengan ibadah korban.bagi yang berkemampuan, sama ada lembu, qibas atau kambing mahupun unta disembelih menandakan simbolik korban bagi memperingati Pengorbanan nabi ibrahim terhadap anaknya Ismail.Bagimana tingginya Iman Nabi allah itu terhadap PENCIPTA melebihi kasihnya terhadap anaknya sendiri.Jikalau Ditanya aku, belum tentu aku sanggup kerna imanku cuma senipis kulit bawang.)

Terima kasih juga ku ucapkan kepada para perajurit yang memperjuangkan kemerdekaan bumi Malaysia ini dengan darah dan keringat mereka ..sendiri,Disebabkan Jasa kalian..Kami hidup aman tidak seperti negara Libya,yang berpuak-puak akhirnya menyebabkan negara huru hara dan kucar kacir.

Sungguh besar konteks pengorbanan ini.Apapun semoga kita semua sentiada berada di wah lindungan RAHMAT yang MAHA ESA. :)

0 comments: