Subscribe

Tuesday, July 5, 2011

Dark Of the Moon (my personal preview)

Demam Transformers melanda kembali.hohoho..Bagi yang belum tengok sila..sila ke panggung dan saksikan sendiri kehebatan prime dan kengkawan berjuang habis habisan untuk menangkis serangan megatron.

Perlu tak me cerita plot dia sesikit..

Acila no?

Ia bermula dengan sejarah lama dahulu kala di mana lelaki pertama yang menjejakkan kaki ke bulan iaitu Neil Armstrong..Actually dia ni on secret mission sebenarnya.Selepas pihak Nasa mengesan ada sesuatu di bulan sana nun..depa pun kekonon nak p siasat.Tapi di mata penduduk bumi sejagat time tu,itu adalah sains di luar jangkaan.Setakat tahun itu mano ado orang p ke bulan lagi yop!huhu..

Bila neil dan kengkawan berjaya mendarat di bulan..jeng! jeng! jeng!

Di situlah penggembaraan bermula....

Nah!sila ke panggung ye kengkawan..?

Ada banyak watak baru yang diperkenalkan di dalam cerita kali ini..Si carly ni merangkap gf si sam whitwicky ni terlalu "meganie foxxie" la sangat.Kesian kat dia.Cam tak dak identity.Plot permulaan dia cam agak kompius sikit.coz mukadimah panjang pehtu terus cut it short ke dunia zaman la ni.Maybe cerita ini di potong dek terlalu panjang kot..(kena tunggu blue ray special edition ..kot-kot ada extended version)

Oh mr hero dalam diam kita Sam nih masih tak berubah.Hidup kelam kabut dari awal cerita dulu sampaila ke Dark of the moon ni.Tak berubah.Still the silly old Sam.hoho.

Ada watak robot baru yang diperkenalkan dalam dark of the moon kali ni,..nak tahu?
again silalah tengok ye?Kalu me dedahkan macam tak syiok la plak kan..?

Ha lagi satu,tiket wayang kita ni dah naik rega ek?me dah lama tak masuk panggung.Tak sangkala plak tiket wayang dah berharga 13 hengget.ayo ma!ayo pa!
Seb baik setiap sen berbaloi tengok Transformers nih.Pertarungan antara megatron, sentinel prime and optimus kat tengah bandar tu buat me tak berkelip langsung mata wokey!

Teknik CGI yang digunakan memamg tak mengecewakan penonton.hoho...


Antara scene yang me suka ialah waktu megatron berjalan kat desert pakai cloak tuh.hehehehe.>Sexy beb wa cakap sama lu..
cer tengok gambo kalu tak caya.

(Tho gambar yang dipaparkan ni toys.hehehe)

kredit tu uncle google yer?




Tho megatron looks like a big piece of junk..still dia musuh berzaman untuk optimus Prime.Me agak keciwa sikit sebab Prime still di takuk lama..Tak kuat sangat.senang tumbang.

Oh well me bocor rahsia terlalu banyak.Again sila ke panggung ok kengkwan..

(Tak sabar tunggu finale harry potter plak next week.hehehe :) )

Till then peeps!

0 comments: