Subscribe

Thursday, March 24, 2011

-bzz body or bzz bee?-

dua-dua pun ye bila orang tanya kat achik.Sekrang ni cam susah jer nak update sebabnya..kekangan masa achik membuatkan blog ni seakan berjauh hati dengan achik.

Hai blog, achik masih lagi bersedih dia atas pemergian catriona yang tersayang.Sungguh terasa benar dia tak ade kat dalam rumah.Cuaca di sini pun seakan-akan menangisi pemergian kucing kesayangan as hujan jer dari hari sabtu hari tu..

Nayna..panggilan manja yang achik bagi untunknya.tapi yolah..hidup yang bersisa ni perlu diteruskan....


Al-kisah-semalam , bilamana keputusan SPM dikeluarkan, achik ni eksited terlebih sikit..sebab?sesatunya adik teruna amik spm tahun lepas..Tapi tulah..takdelah resultnya sampai bebelas-belas A+..rasanya suam-suam kukulah buleh ke matrix kalu bintah tuahnya bersinar terang.

Budak laki camtule...lambat sikit nak paneh enjing.Bila dah panaeh ..laju mengalahkan roket soyuz..sampe ke bulan nun..heheheh..Apapun tahniah la bagi yang berjaya dengan cemerlang ..Achik harap kome-kome semua dapat masuk dan menjejakkan kaki ke menara gading.kalu adik-adik nak tahu..Perasaan sewaktu memula masuk uni...huish!Rasa kembang sungguh!betui tak tipu.Achik dulu masuk uni, rasa cam puas sangat.At last penat , jerih, letih, air mata semua berbayo..

So adik-adik, achik nak pesan..tiket untuk masa depan yang kekal ialah ade segulung ijazah..betui tak dak ijazah pun buleh cari duit berkepuk-kepuk..Sapa kata tak buleh...tapi untuk kepuasan hidup dan kepelbagaian profession pekerjaan lebih banyak jikalau kita ada tiket emas tuh yakni ijazah.Belajar dengan bersungguh,aktif la bergiat dalam persatuan..tapi ingat ye jangan masuk persatuan yang makan diri!contohnya JI ka, dan parti pelik-pelik ..cam PKR.Oppsie!!not good ok?

Becinta?buleh sapa kata tak buleh.Tapi seimbangkanlah dengan pelajaran kita.Jangan cintan sakan macam pekena gam.No..No...no...

Percayalah bilamana kita di atas pentas bersalaman dengan Canselor yakni Sultan..perasaan itu sukar digambarkan dengan kata-kata Achik was speechless at that time.hehehehe..Again..trust me..Ia cuma sekali seumur hidup.Ade keazaman lagi, truskan sambung master seterusnya Ke Peringkat PHD...Pergilah setinggi mana yang buleh di gapai.Segalanya tak mustahil.

Kalu dah ada ijazah nak bukak perusaahaan keropok lekor..persilakan ..i tell u it looks so cool la lalink!orang tak leh tipu u membuta tuli..infact u harapan orang kampung untuk memajukan lagi perusahaan kecil-kecilan tuh.Hah buleh expot pet pot kat uk ka, netherland ka..Ha!terubat rindu rakyat malaysia nak makan kopok kat sana.

Mat saleh kat tempat achik nih pun suka makan nasik lemak tau!untung benega nasik lemak kat bawh...


Tetapi semuanya bermula dengan SPM...dari situ anda akan terus menapak , berdekit-dekit..untuk sampai ke cita-cita anda.Walaupun anda terpaksa jatuh, tersadung dan mengesot perlahan-lahan..jangan putus asa..teruskan perjuangan anda..K?
Insyaallah Allah akan memakbulkan doa kalian semua.'


till then achik cau cin cau dulu k?

0 comments: