Subscribe

Thursday, December 16, 2010

Persiapan Untuk Ke rumah Babysitter@Taska

Mommies!!

Di sini saya ingin berkongsi menurut pengalaman saya sendiri dalam menghantar anak ke rumah pengasuh.

Sewaktu saya berkenalan dengan pengasuh yang bakal menjaga anak saya...basically saya tanya dulu soalan

1."Akak perlu saya bawa apa untuk menyenangkan kerja akak?"Of coursela keperluan asas macam sabun , susu,pampers , dan keperluan asa yang kita rasakan perlu tu wajib la kita bawak.

Bagi saya saya akan bawak setiap hari baju, pampers dan bubur dalam satu beg.Bukannya apa senang saya kira berapa banyak azryl tukar pampers dalam satu hari.

Ada ibu-bapa yang menyediakan stok satu minggu kat babysitter tu meaning hanya amik baju kotor sahaja...Agak praktikal juga..makanya ibu bapa tak perlu angkut berkoyan koyan beg macam saya.Cumanya risiko baju hilang ke, pampers cepat habis ke (mungkin bagi anak orang lain pakai)
tu ada la..

Susu?kalau babysitter tu pro breastfeeding di mana kebanyakkannya masih kurang arif dalam meng'handle' ebm ni...ibu-ibu seharusnya letak label..make sure instruction tentang cara pengurusan ebm ni dilakukan dengan betul.kalu salah anak kita boleh cherry berry.

azryl pula dalam kategori minum susu campur-campur.Makanya susu tepung satu kotak memang saya bagi kat babysitter dia untuk stock seminggu.Nestum setin besar untuk makan pagi pun saya bagi untuk stock seminggu.

Bg anak-anak yang tido dalam buai, seharusnya mereka menyediakan buaian sendiri.Lebih hygenic sikit.Kadangkala baby sitter sendiri request untuk sediakan buai..jadi ikut sajalah ye dak?

mainan kegemaran macam teddy bear ke..kereta ke bawakla untuk hiburkan hati anak kita."ada bau rumah sendiri" sedikit.Sebabnya perwatakan little todler ni kita tak leh jangka.ada hari yang dia bad mood susah kita sebagai parent nak p kerja.Gundah gulana adalah....jadi kalu ade permainan feveret dia tu leka la sikit.

Warning..jangan bawak banyak-banyak atau yang mahal.silap-silap rosak atau hilang.Maklumla hantar rumah orang atau taska kan?better play safe...huhuhu.

The main point is tanya apa yang bakal penjaga anak kita perlu..kalu tak tanya kita bawak muatan terlebih plak..naya nak mengangkut balik....

Mommies yang ade experienced moh la share kat sini....sharing is caring kan?hehehe

0 comments: